22/09/2007

من یک دیوانه ام


نمی دونم وقتی دلت واسه شنیدن دعای ربنا با صدای شجریان تنگ می شه باید به کدوم گوشه از آسمون نیگاه کنی تا بتونی بشنوی؟ سال هاست که وقت افطار صدای اذان نداری و غروبها بنفش آسمون پائیزی حزن غریبانه صدای موذن رو کم داره، دلت پر می کشه و می خواد بره اما زندونی یه قفس کوچیک طلایی و پر از زرق و برقه؛ سحرها دعا نداری، پیچ رادیو رو می چرخونی، شاید گوش شیطون کر، جایی، کسی... اما نه! چشماتو می دوزی روی برگه کاغذ چاپ شده ای که از مسجد پاکستانی های مقیم این جا رسیده، پنج و بیست و هفت دقیقه بود یا پنج و بیست و هشت؟ یادم افتاد اذانی رو که تو اینترنت دیده بودم بیست دقیقه ای فرق داشت، خورشید سنی ها زودتر بالا میاد یا شیعه ها؟ معلوم نیست، ازاین رقم ها سر در نمیاری، ماهشون که از دو آسمون پائین می ره ، خورشید شون هم که در دو آسمون غروب می کنه
دلم می گیره
اینجا گم شدم
سر جای خودم نیستم
همسایه روبرویی ما اگر ما رو وقت سحر ببینه با خودش می گه این خارجی ها دیوانه اند، چه شکمو! وسط شب پا می شن غذا
می خورن و دوباره چراغاشونو خاموش می کنن و می خوابن
این جا، بین زمین و آسمونی معلقی، انگاری یکی از اون بالا، دوتا دستاتو گرفته و تابت می ده
من یک دیوانه ام

12 comments:

  1. نه ! دیوانه نیستی خیلی هم عاقلی و به شدت با احساس!
    راستی سلام همسایه ی خوب . وبلاگ ترا خیلی وقت است می شناسم .در خانه ی ما یک عرب سوری زندگی می کنه که خیلی خوبه .چون من مریض هستم نمی تونم روزه بگیرم ولی همه ی سحرها منو بیدار می کنه و سر افطار هم من تنبل حاضر و آماده سر میز نشسته ام .به خوبی حس ترا درک می کنم .وطن مادر ،خیلی وقت است در ما زنده مانده و رنج می دهد ولی جزیره برای من خوش یمن بوده و به شدت دوستش دارم .خیلی مواظب خودت باش دوست دوست داشتنی من

    ReplyDelete
  2. از اینکه می بینم در اون دنیایی که هزار سال از دنیای اینجا فاصله داره هنوز خودت ملیت و مذهبت رو حفظ کردی و هنوز دلتنگ صدای ربنا میشی خوشحالم . نماز وروزه هات قبول باشه فروغ خانم.

    ReplyDelete
  3. دوست خوب و با وفاي من سلام.
    متني رو كه نوشتي خوندم خيلي دلم گرفت.
    تنهاي خيلي غم بزرگيه.بدتر اينكه توي جمع بزرگ ادم تنها باشه.روزهاي ماه رمضون پر از معنويته. منو از دعات بي نصيب نذار.اميدوارم دلتنگيات .....نميدونم دل تنگي علاجي نداره

    ReplyDelete
  4. خواهرم فروغ سلام
    کعبه یک سنگ نشانی ست که ره گم نکنیم
    حاجی رو احرام دگر بند ببین یار کجاست

    قبول دارم که دلها وقتی پاره از وطن می شوند و گوش ها وقتی خالی از زمزه یار
    دل هول ورش میداره و سر به دیوار می کوبه
    بیایم دیوار هارو برداریم .هر صدایی برای ما ربنای شجریان باشه و هر صدای مسگری و برای ما شروعی بر استجات دعا
    التماس دعا
    مارو هم موقع افطار فراموش نکنید
    الان دارن اذان میدن

    ReplyDelete
  5. خواهرم فروغ سلام
    کعبه یک سنگ نشانی ست که ره گم نکنیم
    حاجی رو احرام دگر بند ببین یار کجاست

    قبول دارم که دلها وقتی پاره از وطن می شوند و گوش ها وقتی خالی از زمزه یار
    دل هول ورش میداره و سر به دیوار می کوبه
    بیایم دیوار هارو برداریم .هر صدایی برای ما ربنای شجریان باشه و هر صدای مسگری و برای ما شروعی بر استجات دعا
    التماس دعا
    مارو هم موقع افطار فراموش نکنید
    الان دارن اذان میدن

    ReplyDelete
  6. salam forogh jan
    khobi?

    ReplyDelete
  7. سلام فروغ نازنین
    باور می کنی در مقابل نوشته هات کم میارم و برای همین ساکت میام و میرم
    دختر تو قشنگ می نویسی خیلی قشنگ

    عزیزم لینک وبلاگ شهرزاد رو در همین پست دادم تا چند ساعت قبل هم بلاگش باز می شد اما نمی دونم چرا تا میاد لود شه یه صفحه تبلیغاتی جاشومیگیره
    اینه آدرسش
    http://maman-o-golak.blogfa.com/
    می بوسمت خانوم خانوما

    ReplyDelete
  8. فروغ جان هرچقدر بگم زيبا بود كم گفتم...........
    خييييييلي زيبا احساست رو توصيف كرده بودي
    وقتي داشتم مي خوندم هم درونم گريست هم به تكه ي سحري خوردنش خنديد....
    همين كه به خاطر رفتن جاي خاليش در وجودت از بين نرفته عاليه عالي...
    بازم مي كم عالي بود و بسيار ازت ممنونم و برات آرزوي بهترينها رو در اين ماه غير زميني ...ماه سبكي... ماه راحت تر رسيدن...ماه به جواب رسيدن بدون مانع بر سر راه و ... دارم

    ReplyDelete
  9. تنهايي مختص نوع بشره

    ReplyDelete
  10. فروغ عزیز میدونم که میدونی که خیلیها در همین موقعیت هستند و دلتنگی این آدمها درست مثل خودت غریبانه است ....اینطوری فکر میکنم که خدا به آدم توجه بیشتری داره ....امیدوارم که خدا همیشه نظرش به تو باشه و لطف و عنایاتش رو در تک تک لحظاتت حس کنی

    ReplyDelete
  11. سلام این بار چندمه دارم می نویسم و کامنتم تیرتپر می شه . این آهنگ ربناست امیدوارم یه ذره هم شده دلتو آروم کنه.http://www.bachehayeghalam.com/media/sound/rabana.wma

    ReplyDelete
  12. دلتنگی همیشه و در همه جاست.اینو قبول داشته باش.فکر می کنم بتونی تو اینترنت رادیوهای آن لاین ایران رو پبدا کنی یا حتی همین ربنا ...همیشه شاد باشی نه غمگین و دلتنگ

    ReplyDelete

لحظه ها می شکنند در عبور سایه تو